Murat Kose: “Ik blijf altijd in oplossingen denken”

Altijd gezellig als collega Murat Kose van Baderie Naaldwijk weer eens belt voor een praatje. Al zestien jaar werkend in de keuken- en badkamerbranche, maar sinds vorig jaar is hij onderdeel geworden van het ‘Baderie team’. Gedreven, positief blijven, enthousiast en altijd in het belang van de klant denken: deze vier kernwaarden staan hoog in het vaandel van de Rotterdammer.

Door Jasper Boot

Het Baderie jasje zit mij als gegoten

“Ik zit al zestien jaar in deze branche en heb daar nog geen enkele dag spijt van gehad”, klinkt het aan de andere kant van de lijn. Na een kortdurig eigen ondernemerschap op Aruba begon Murat zijn carrière in de keuken- en badkamerbranche. “Ik begon onderaan de ladder, maar door veelvuldig cursussen en trainingen te volgen maakte ik stappen in mijn ontwikkeling”, blikt de Rotterdammer terug. “Misschien nog wel het belangrijkste: ik vind mijn werk erg leuk om te doen en kan echt een kick krijgen als mensen tevreden over mijn werkzaamheden zijn. Daar doe ik het uiteindelijk ook allemaal voor.”

Eind vorig jaar kwam Baderie op zijn pad en dat jasje zit hem tot op de dag van vandaag als gegoten. “De klant staat bij Baderie oprecht centraal. Zij komen hier echt voor ons unieke 5-stappenplan en om volledig ontzorgd te worden. Dat past helemaal in mijn filosofie.”

"Wij hebben maar liefst vijftig verschillende badkameropstellingen in onze showroom. De klant kan hier volop inspiratie opdoen. Ons gedreven en enthousiaste team gaat elke dag voor 100% perfectie. Natuurlijk lukt dat niet altijd, maar die insteek hebben wij elke dag."Bij Baderie Naaldwijk worden mooie badkamers ontwerpen. "Dit doen wij door 3D tekeningen te maken voor onze klanten. De klant heeft dan vooraf een realistisch beeld hoe zijn of haar badkamer eruit komt te zien."

“Wij denken namelijk altijd mee met de klant. Als zij een suggestie doen voor bijvoorbeeld een bepaald type tegel, dan proberen wij ook vaak een andere optie aan te bieden waar ze het bestaan niet van weten”, lacht Murat. “De klant moet ook voor ons kiezen omdat wij juist dat stapje extra zetten en meedenken met ze.”

Black Line badkamer Baderie

Positieve mindset

“Natuurlijk hebben wij de gevolgen van corona in onze showroom gemerkt”, vervolgt Murat zijn verhaal. “Het is rustiger in onze showroom dan normaal, maar desondanks weet men ons toch te vinden.” Reden voor paniek is er allerminst. Badkamers worden nog steeds verkocht en klanten zien dat de richtlijnen van het RIVM in de showroom worden nageleefd.

Videobellen met klanten

Het zit in Murat zijn karakter: positief blijven denken en gericht zoeken naar oplossingen. Over de mogelijke gevolgen van de coronacrisis reageert hij stellig: “Deze tijd biedt ook een hoop kansen. Recentelijk bieden wij klanten ook de mogelijkheid om met video te bellen.

"Hoe het videobellen werkt?", herhaalt Murat. "Eigenlijk heel simpel: de klant bepaalt wanneer het hem of haar uitkomt en krijgt dan een virtuele tour in onze showroom. Iemand die niet naar de showroom durft te komen, kan dan ook prima vanuit huis advies van ons krijgen."

Black Line badkamer Baderie

Mond-tot-mondreclame is belangrijker dan gedacht

“Ik had niet gedacht dat in een plaats als Naaldwijk iedereen elkaar zou kennen. De mond-tot-mondreclame is om die reden voor ons heel belangrijk”, begint de bedrijfsleider verder te vertellen. “Het is echt een ons-kent-ons-gemeenschap."

“Het maken van fouten is menselijk, maar uiteindelijk gaat het erom hoe je een klacht oplost. De laatste maanden maken wij daar grote stappen in. Wij willen dat iedere klant tevreden is en blijft”, sluit de sympathieke bedrijfsleider af.

Enthousiast geworden door het verhaal van Murat? Kom snel langs bij Baderie Naaldwijk of maak die -volledig persoonlijke- afspraak.

Naar personal shopping

Bezoek onze showroom Maak vrijblijvend een afspraak!

Maak een afspraak